Jeg, Ina og Kira dro til Cosmoprof Worldwide Bologna for å finne nye produkter til Byuti og Byutique.
Over 3000 utstillere. Millioner av produkter. Alt fra banebrytende innovasjon til ting som burde blitt igjen i 2016.
Og det er akkurat det som er greia med sånne messer: 99% er støy. 1% er faktisk interessant.
Her er hva vi faktisk mener er verdt å følge med på, og hva du trygt kan scrolle forbi.
Reality check🧠
Det er lett å bli blendet av fine stands og "nyheter". Men sannheten er at mye av det som lanseres, er gamle idéer i ny emballasje og kreativ markedsføring.
Vi gikk ikke rundt og lette etter det som så bra ut.
Vi lette etter det som faktisk gir:
- bedre resultater
- enklere rutiner
- eller en reell forskjell for kroppen
DET SOM FAKTISK ER VERDT DET🔥
1. Feminin biohacking🌿
Dette var uten tvil det mest interessante vi leita etter. Ikke flere produkter for å “fikse” deg, men produkter som støtter kroppen din, for alle fasene av livet ditt.
Vi snakker: syklusbaserte tilskudd, støtte for nervesystemet, mineralbalanse, perimenopause, menopause og postmenopause🫶
Ikke fordi det er trendy, men fordi flere kvinner begynner å kjenne at noe ikke stemmer med å leve likt hver dag. Jeg har selv gått i fella. Tenk som en mann. Prestér som en mann. Jobb som en mann. Likt hver dag, hele året. Det gjorde både kroppen min og hodet mitt, slitent og sykt.
Ved å leve syklisk. Tilføre kroppen nyttige urter, mineraler og vitaminer. Fokusere mer på søvn, hvile og lek...så fikk jeg brått mer energi og flyt i livet...hvem skulle trodd.
Også skjønnhet starter innenfra. Hvis kroppen mangler noe eller er i ubalanse, vil det ofte vises på hud, hår og negler.
Så vi ønsker å ta inn produkter som faktisk:
- føles bra ut å bruke(ingen fæl smak eller store kapsler som er vondt å svelge)
- er trygge
- gir merkbar effekt
Det var skuffende lite av det på messa, men vi greide å finne tre leverandører vi nå er i dialog med, både for Byutique og for behandlere via Byuti. Vi må bare dypdykke mer inn i hver enkelt produkt, teste de selv over tid og virkelig kunne gå god for kvaliteten, før vi tar noen endelige avgjørelser.
2. Videreutvikling av Simplash🖤
Simplash fyller 6 år, og det føles riktig å ta det til neste nivå🎉
Vi har sett på:
- ny forpakning
- nye styles
- og nye farger
Og ja…brune vipper er høyaktuelt. (Flere enn meg som er klare for det?)😏
3. Sheet masks(og alt vi har savnet)🧴
Vår leverandør gjennom 4 år slutter med sheet masks,
så vi måtte finne noe nytt. Og jeg tror vi har gjort et veldig bra funn:
Et kvinne-eid, spansk selskap med:
- innovative ansiktsmasker
- hånd- og fotmasker
- pimple patches
Altså…ting vi faktisk har savnet i sortimentet. Dette føles mer som en oppgradering enn en erstatning!
DET VI STYRER UNNA❌
1. LED-lysmasker🚫
Vi fikk målt faktisk lysstyrke i diodene. Og realiteten? For svak effekt til å gi jevn behandling av hele ansiktet. Du kan få litt effekt akkurat der diodene treffer, men ikke nok til at det forsvarer prisen.
Ærlig talt? Du får minst like mye igjen av noen minutter i dagslys.
2. Vitamin-gummies🍬
De ser søte ut.
Men har:
- lav biotilgjengelighet
- mye søtning
- veldig basic formuleringer
Dette er mer godteri med vitaminer enn faktisk tilskudd.
3. Vagina-parfyme🌮
Vi møtte noen skikkelig hyggelige sør-koreanske jenter, som var helt i sjokk over at vi var skeptiske. For dette var visst “helt normalt” og supertrendy i Sør-Korea.
Vi fikk med oss vareprøver. Vi testet. Og…la oss bare si det sånn: Det føltes som å vaske underlivet med munnskyllevann💀
Friskt? Ja.
Behagelig? Absolutt ikke.
Dere slipper.
Det som sitter igjen🔮
Dette er ikke vår første rodeo/messe. Vi vet at det i stor grad handler om å være effektive, utveksle kontaktinfo og gjøre etterarbeid i form av produkttesting og møter etter at man kommer hjem. Dette er vi i full sving med nå. Vi har allerede avskrevet et par leverandører vi først trodde var interessante. Og blitt interessert i et par leverandører som vi trodde leverte noe som "var for godt til å være sant".
Men det vi uansett kan love dere. Ingenting vil havne på Byutique.no eller Byuti.no kun fordi det er trendy, har fancy markedsføring eller gode marginer vi kan tjene mye penger på. Nettbutikkene våre er en forlengelse av oss selv, og kun det vi virkelig har tro på(og ønsker å ha tilgang på til eget bruk🙈), vil være å finne der🙏
(og ja…vi er kanskje litt for kresne, men det er akkurat sånn det skal være)
